Subject: Ed: küsimus alzheimeri ravimi kohta
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 6 Aug 2024 16:19:55 +0300

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: teisipäev, 6. august 2024 16:20
Adressaat: 'Sirje Maasikamäe' <[email-masked]>
Teema: Vs: küsimus alzheimeri ravimi kohta

Tere, Sirje!

Aitäh päringu eest.

Vastas Ravimiameti kvaliteedi hindamise büroo juhataja Laivi Saaremäel:

#Euroopa Ravimiameti Inimravimite Komitee ei soovitanud Leqembi (lekanemab
– monoklonaalseid antikehi sisaldav preparaat) täiskasvanutele Alzheimeri
tõvest tingitud leebete kognitiivsete häirete (mäluprobleemid) ja varases
staadiumis Alzheimeri tõve raviks. Komitee soovitus tugineb kliinilisel
uuringul, mille kohaselt Lequembi tarvitamisega saavutatud raviefekt
(kognitiivse mandumise aeglustumine) ei kaalu üles tõsiste kõrvaltoimete
tekke ohtu. Võttes arvesse selle ravimi ohtlikke kõrvaltoimeid ning vähest
saavutatud raviefekti, ei soovitata selle ravimi kasutamist Euroopas.

Praegu on tegemist alles Inimravimite komitee arvamusega, millele järgneb
Euroopa Komisjoni otsus. Tõenäosus, et see saab olema Euroopa Ravimiameti
soovitusest erinev, on väga väike. Negatiivse tulemuse puhul on müügiloa
taotlejal õigus otsus edasi kaevata.

Ravimamet ning Euroopa Ravimiamet on teadlikud, et antud ravimile on
müügiluba väljastatud Ameerika Ühendriikides, samuti oleme teadlikud
Alzheimeri tõve ravimite hädavajalikkusest, kuid Euroopa Liidu standardite
kohaselt saame anda müügiloa vaid ohututele, hästi toimivatele ning
kvaliteetsetele ravimitele, millest saadav kasu kaalub selgelt üles
võimalikud kaasnevad riskid. Kahjuks antud juhul pole see tõestamist
leidnud ning ravimit turule ei lubata.

Alzheimeri tõve ravimeid on arenduse erinevates etappides mitmel tootjal.

Euroopa Liidu kliiniliste uuringute avalik register on leitav siit:
https://euclinicaltrials.eu/search-for-clinical-trials/?lang=en.“

Kui teil tekib täpsustavaid küsimusi, andke kindlasti teada.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Sirje Maasikamäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 5. august 2024 13:04
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: küsimus alzheimeri ravimi kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Uurin uue võimaliku Alzheimeri tõve ravimi kohta. Lugesin, et Euroopa
Ravimiamet soovib keelata uue Alzheimeri ravimi Leqembi turuletoomise
Euroopa Liidus. Samas on see ravim müügil USAs ja Jaapanis.

*Mis oli peamine põhjus, miks seda ei soovitata meie turule tuua? Ja kas
see on vaid soovitus või teatud tingimustel võib see ikka ka ELis müügile
jõuda?

*Kas silmapiiril on ka teisi lootustandvaid ravimeid Alzheimeri tõve
raviks?

Tervitades

Sirje Maasikamäe